Son Yazılar

Slovenya Piran Gezi Rehberi
49Görüntülenme
Ortalama Okuma Süresi: 2 dakika

Avrupa’nın en yeşil ülkelerinden biri olan Slovenya‘nın Adriyatik Denizi’ndeki önemli şehirlerinden Piran, ülkeyi ziyaret eden turistlerin günübirlik keşfettiği küçük bir sahil kasabası. Biz de 4 günlük Slovenya seyahatimizin bir gününü ülkenin güney batı tarafına ayırmıştık. Arabayla Ljubljana’dan yola çıkıp önce Postojna ve Skocjan’ı keşfettik. Bu kadar kilometre yapmışken devam edip bir de Piran’ı da görmek istedik.

Ljubljana’dan Piran’a arabayla yaklaşık 1 buçuk saatte ulaşabilirsiniz. Slovenya’nın neredeyse tüm yolları otoban olduğu için arabada ücretli geçiş için gerekli stickerın olmasına dikkat edin. Ljubljana şehir merkezinden de Piran’a sıklıkla otobüs seferleri düzenleniyor. Ben, Slovenya’yı araç kiralayarak gezmenizi tavsiye ediyorum.

Piran Gezilecek Yerler

Slovenya Piran Tartini Meydanı

Tartini Meydanı: Piran şehir merkezi olarak  bilinen devasa bir yuvarlak meydan. Tepelik taraflarda şehir surları ve kliseler mevcut. Meydan da ise şuanda çeşitli cafeler, restoranlar ve dükkanlar var. Fazla turistik olduğu için buradaki cafelere oturmadık.

1 Mayıs Meydanı: Şehrin eski meydanı. Şehirde yürüyüş yaparken biraz da iç kısımlara doğru girerseniz 1 Mayıs Meydanı’nı görebilirsiniz.

St George Katedrali: Şehri panaromik olarak görmek için en iyi yer burası. Ara sokaklar yukarılara doğru çıkarak Adriyatik Denizi, Piran ve İtalya manzarasının keyfini çıkarabilirsiniz.  Katedralin kulesi, Venedik’teki Marco Campanile’nin çok benzeridir.

Piran Yeme – İçme Önerileri

Slovenya Piran Sarajevo84

Gün içinde keşfedeceğimiz bir şehir olduğu için yeme – içme konusunda çok fazla mekan keşfedemedik. Planımızı Piran’da öğle yemeği yiyecek şekilde yapmıştık.

Sarajevo 84: Tripadvisor’daki araştırmalarımıza göre bir kaç iyi mekan vardı fakat bizim canımız köfte – bira çektiği için Sarajevo 84’e gittik. Sarajevo 84, Ljubljana’da da şubesi bulunan bir Balkan restoranı. Burada Balkan köftesi cevapcici yedik. Fiyatlar abartı değil. Sahil kenarında şehre adım atar atmaz bizim için güzel bir başlangıç olmuştu.

Caffe Neptun: Sahil kenarında şirin bir kafe. Sıcak kahveler, soğuk içecekler, dondurma ve tatlı gibi çeşitli ürünler servis ediyorlar. Yazın çok keyifli olduğu kesin. Soluklanmak istediğinizde oturmanızı öneriyorum.

Piran’da Otopark

Şehir merkezine araç girişi yok. Küçük bir yer olduğu için de araçlar için belirlenen bir kaç nokta var. Biz arabamızı “Parkirišče Fornače” isimli otoparka bıraktık. Yaklaşık 5 saat civarında bir süre için 7-8 euro ödedik. Günübirlik bir seyahat için çok da pahalı olmadığını düşünüyorum. Bu otoparktan ücretsiz şehir merkezine shuttle hizmeti de var. Bunun için otoparktan deniz tarafına inmeniz gerekiyor. Biz hava güneşliyken şehir merkezine yürümeyi tercih ettik. Sadece dönüşte kullandık. Servis şehir meydanına girişteki yerden kalkıyor.

Tarihi güzellikleri ile rotanızda olması gereken Postojna ve Skocjan’ı keşfettikten sonra Ljubljana’ya geri dönmeyip sahil kenarındaki bu küçük kasabayı da rotanıza eklemenizi öneriyorum.

Portoroz

Portoroz için Piran’a 3 km uzaklıktaki Slovenya’nın tatil şehri diyebiliriz. 5 yıldızlı otellerin yoğunlukta olduğu, kumarhaneleri ve spa otelleriyle ünlü lüks yaşamın adresi. Sadece yazın değil, tüm yıl boyunca diğer ülkelerden turist ağırlıyor. Piran’a giderken Portoroz’un üst tarafından geçerek şehire ulaşmıştık. Dönüş yolculuğunda ise sahilden devam edip bir de burayı görelim dedik. Arabayla panoramik bir tur yapmamıza rağmen burada farklı bir hayatın olduğu kesin. Eğer sizin vaktiniz varsa Portoruz’u da rotanıza ekleyebilirsiniz. Süpermarket alışverişi için de bu şehirde bulunan Lidl’ı tercih edebilirsiniz.

Trieste, İtalya

Piran’ı gün içinde gezdikten sonra akşam yemeği için İtalya’ya geçmeye karar vermiştik. Planımızda olmasa da her yer birbirine yakın olunca bir anda Trieste’ye gitmeye karar verdik. Trieste, Slovenya’ya en yakın İtalyan şehri ve Piran ile arası 40km. İtalya’ya gelmişiz, akşam yemeği için tabiki de pizza ve şarap ikilisini tercih ettik. Planımızda olmadığı için fazla araştırma fırsatımız yoktu ve internetteki yorumlara bakarak Bianco‘yu tercih ettik. Bu arada şehir büyük bir limana sahip ve bölgedeki en büyük taşımacılık hizmetinin burada. Bu yüzden pek turistik bir şehir değil.